Haszongépjárművek kedvezőtlen észlelhetősége miatti balesetek vizsgálata

A távolsági forgalomban résztvevő haszongépjárművek éves átlagos futásteljesítménye meghaladja a 100.000 km-t, amelyből az éjszakai közlekedés aránya ca. 30%, amely részesedés a modern logisztikai módszerek alkalmazásával / ,, just in time,,  várhatóan tovább fog növekedni. A haszongépjárművek észlelhetőségi kérdései főképpen rossz látás körülmények közötti haladás során jelentkeznek, tehát sötétben, alkonyatkor és rossz időjárási körülmények között. Jó látási viszonyok mellett a haszongépjárművek szignálképe a jellegzetes kontúrok következtében jól érzékelhető. A közlekedő partnerek egyértelműen tudják azonosítani a nagyméretű járművet. A tehergépkocsik azonosítását tehát a kontúrképük alapján végzik a közlekedés más résztvevői. Ugyanezen érzékelés kedvezőtlenül alakul sötétben, vagy rossz látási viszonyok között. Különösen fontos tehát a tehergépjárművek hátsó és oldal részének a jó láthatósága. A modern, gyors személygépkocsik és a náluk sokkal lassúbb haszongépjárművek közötti nagy sebességkülönbség, különösen rossz látási körülmények között súlyos, ráfutásos balesetekhez vezet. Az elvégzett vizsgálat célja az volt, hogy a sötétben és rossz látási viszonyok között történt haszongépjármű balesetek milyen mértékben mutatnak sajátosságokat a természetes nappali fénynél bekövetkezett balesetekkel összehasonlítva. Az értékelés során több mint száz paraméter szerint, számítógépes elemzéssel vizsgáltunk 4363 Magyarországon és Európában történt közlekedési balesetet. A vizsgálatok eredményei alapján ezen paraméterek kb. 15% hozható közvetlen vagy közvetett kapcsolatba a témafelvetésben meghatározott látási viszonyokkal.Az elvégzett kutatás alapján meg lehetett határozni az ilyen jellegű balesetkből származó nemzetgazdasági veszteségek nagyságát, a jellegzetes baleseti partnereket, a meghatározó baleseti okokat, a járművezetői észlelés jellemzői tés a balesetben részes haszongépjármű vizuális észlelhetőségének fokozatait.Parametrizált műszaki és hatékonysági dokumentáció készült az alkalmazható passzív biztonsági megoldásokról.

 





Ajánlatkérés takarítási feladatok ellátására

Kérjük, az alábbi adatlapot töltse ki ajánlatunk elküldéséhez. Felhívjuk figyelmét, hogy az adatlap csillaggal jelölt mezőit mindenképpen szükséges kitölteni az alapos és korrekt ajánlat elkészítéséhez. A kapcsolattartói adatok esetén valódi adatokat adjon meg, arra az esetre, ha az adatlapon megadott információk mellett kollégáink esetleg további kérdéseket szeretnének feltenni az ajánlatadás érdekében.

Az Ön neve*:
Telefonszám*:
E-mail cím*:
Cégnév:
Helyiség típusa:
Alapterület: m2
Rendszeresség:
Tevékenység:
A CTRL gomb nyomvatartásával + kattintással
több elem is kiválasztható!
Egyéb üzenet:

Taképszolg Kft.

1117 Budapest, Budafoki út 60 A épület I. emelet

06 30 570 3584

info@takepszolg.hu

Hogyan indítjuk el új takarítási projektjeinket?

» A munkavégzési terület alapos bejárása és felmérése

» A felmérési adatok alapján takarítási terv készítése

» A takarítási terv alapján humán- és más erőforrások biztosítása

» Próbatakarítás végzése az adott területen, a saját költségünkre

» A takarítási terv és folyamatok véglegesítése a próbatakarítási tapasztalatok alapján

» A már helyismerettel is rendelkező munkatársakkal elkezdhetjük az első tényleges munkavégzési napot


Kérdése merült fel az ajánlatkérés kitöltése közben?


Keresse kollégánkat, aki készséggel segít Önnek:



Koródi Andrea
Értékesítési vezető

06 30 570 3584